۶ ترفند جادویی برای غلبه بر اضطراب سفر‌های نوروزی

۶ ترفند جادویی برای غلبه بر اضطراب سفر‌های نوروزی


اگر شما هم از دسته‌ی افرادی هستید که وقتی فرصت سفر پیش می‌آید نگران شده و دچار فشار و تنش می‌شوند جا دارد هم اکنون همراه ما باشید و این مطلب را مطالعه کنید.

غلبه بر اضطراب سفرهای نوروزی

اگر شما هم از دسته‌ی افرادی هستید که وقتی فرصت سفر پیش می‌آید نگران شده و دچار فشار و تنش می‌شوند جا دارد هم اکنون همراه ما باشید و این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش پریان غلبه بر اضطراب سفرهای نوروزیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه نیوزنگاران جوان،اضطراب در سفر می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. گاهی این اضطراب ناشی از ترس از قرار گرفتن در محیط، شهر و یا کشوری جدید است، گاهی هم می‌تواند به دلیل سفر با افراد مسن‌تر خانواده یا کودکان و مسئولیت آنها باشد، همچنین چنین اضطرابی ممکن است به دلیل داشتن بیماری باشد.

بیماری‌هایی که ما را ناچار می‌کنند که به سفر برویم تا درمان شویم. تعدادی از افراد هم هستند که به دلیل اجتماعی نبودن و درونگرایی زیاد، از سفر رفتن می‌ترسند.

در حالی که بد نیست بدانید که سفر یک راه خوب برای غلبه بر استرس و خجالتی بودن است. گام‌های زیر به شما کمک می‌کند که اضطراب خود را کمتر کنید.

آماده کردن وسایل سفر

با آماده‌ کردن هوشمندانه‌ی وسایل مورد نیاز سفر، تا حد زیادی از استرس مسافرت بکاهید.

ابتدا فهرستی از تمام چیزهایی را که باید همراه خود ببرید، تهیه کنید و مقابل هر کدام از آنها که در چمدان می‌گذارید، تیک بگذارید تا مطمئن شوید چیزی را فراموش نمی‌کنید.

شب قبل از مسافرت یا چند ساعت پیش از زمان حرکت، وسایل خود را آماده کنید تا به‌دلیل عجله برای آماده کردن وسایل خود دچار استرس نشوید و تمام لوازمی را که ممکن است فراموش کنید، در چمدان و وسایل سفر خود قرار دهید. چیزهایی را که در طول سفر به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، دم‌دست و داخل کیف دستی خود بگذارید و چیزهای دیگری را که در طول سفر به آنها نیازی ندارید، در چمدان قرار دهید.

دلیل سفر رفتن‌تان را با خود مرور کنید

هر زمان که فشار روانی شما برای رفتن به مسافرت زیاد می‌شود و حتی به لغو سفر فکر می‌کنید، سریعاً جایی که قرار است به آن سفر کنید را تصور کنید.

مکانی جدید با آب و هوایی خوب که می‌توانید تجربه‌های جدید به دست آورید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

سعی کنید تمام قسمت‌های مثبت سفر را تصور کنید و با انرژی مثبتی که بدست آوردید، خود را برای سفر آماده کنید.

ضمن این که اگر چند روزی در سفر بودید و دیدید که هنوز هم اضطراب شما را آزار می‌دهد و فکر می‌کنید که این سفر و زمانان اصلاً برای شما مناسب نیست، می‌توانید به خانه بازگردید.

بیشتر بخوانید:چگونه استعدادهای کودکان را در نوروز کشف کنیم؟

این که برگشتن به خانه برایتان در هر زمانی امکان پذیر باشد، می‌تواند شما را از نگرانی بیشتر باز دارد.

به‌جای اینکه به سفر به چشم موقعیتی استرس‌زا نگاه کنید، آن را تجربه‌ای جالب یا دست‌کم، یک چالش درنظر بگیرید.

با داشتن نگرشی درست و انجام آمادگی‌ها و اقداماتی که برایتان ذکر می‌کنیم، استرس مسافرت شما کاهش چشمگیری خواهد یافت.

داشتن لباس راحت و پوشش مناسب

قبلاً مسافران عادت داشتند برای سفر، خصوصاً سفرهای هوایی لباس‌های رسمی بپوشند، ولی اکنون می‌دانیم که پوشیدن لباس‌های راحت در زمان مسافرت چقدر مهم است.

حتماً کفش‌های راحتی بپوشید که برای باعجله راه‌ رفتن در فرودگاه یا رفت‌وآمد به سمت اتومبیل خود (که ممکن است ناچار شوید آن را در جایی دور پارک کنید) مناسب باشد.

حتماً لباس‌های راحتی بپوشید که به‌راحتی بتوانید حرکت کنید و پوشیدن آنها در تمام طول روز برای شما دشوار نباشد.

اگر به جایی سفر می‌کنید که آب‌وهوای سردی دارد، حتماً چند لباس روی هم بپوشید، زیرا در فرودگاه هوا گرم خواهد بود و مجبور می‌شوید لباس‌هایی را که روی لباس‌های دیگر پوشیده‌اید در بیاورید، ولی وقتی به مقصد می‌رسید، احساس سرما می‌کنید و به لباس گرم نیاز خواهید داشت.

داشتن برنامه‌ریزی مناسب

از قبل بلیط خود را آماده کنید و اگر سفرتان با اتومبیل است اتومبیل را قبل از سفر نزد متخصص ببرید تا کنترل‌های لازم انجام شود.

همچنین برای سفرهای هوایی از قبل چک کنید که اگر سفرتان تأخیر دارد در فرودگاه زیاد معطل و در نتیجه خسته نشوید.

گاهی انتظار کشیدن برای تاکسی یا تلاش برای یافتن هتل پس از رسیدن به مقصد نیز دردسرساز می‌شود.

بنابراین می‌توانید از قبل هتل موردنظر خود را رزرو کنید. در هتل نیز ممکن است تاکسی‌ها یا خدمات حمل‌ونقل محلی موجود به شما معرفی شود.

همچنین اگر سفر هوایی یا با قطار دارید، بهتر است پیش از حرکت یا پرواز زمان کافی داشته باشید، بدین ترتیب نگرانی ناشی از پیدا کردن جای پارکینگ، بررسی کیف‌ها و چمدان‌ها در فرودگاه، عبور کردن از بخش امنیتی فرودگاه و سایر جنبه‌های سفر کاهش پیدا می‌کند.

ولی درصورت نداشتن زمان کافی و عجله داشتن این فشارها بسیار بیشتر خواهد شد. اگر هم خیلی زود به فرودگاه یا ایستگاه قطار برسید می‌توانید کتاب بخوانید، موسیقی گوش دهید یا در محوطه‌ی فرودگاه قدم بزنید و پیش از سفر کمی ورزش کنید.

درصورت داشتن زمان کافی، اگر طی فرایند سوار شدن به هواپیما نیز دچار مشکلی شوید، دست‌کم دیگر نگرانی ازدست‌دادن پرواز را نخواهید داشت.

مراقب سلامت جسمی‌تان باشید

ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را مصرف کنید، شب پیش از مسافرت خوب بخوابید و داروها و چیزهایی که استرس شما را کاهش می‌دهد، دم‌دست داشته باشید تا احتمال بیمار شدن به‌دلیل استرس مسافرت و میکروب‌های موجود در هوای ایستگاه‌ها و فرودگاه‌ها کاهش پیداکند.

هیچ چیز نمی‌تواند بیشتر از این مسئله موجب استرس شما شود که ببینید مسافرتی که بادقت برنامه‌ریزی کرده‌اید، به‌دلیل سرماخوردگی یا حتی کسالت‌هایی بدتر از آن دچار مشکل شده است.

اگر سابقه تهوع در سفر دارید قرص‌های ضد تهوع را نیز به همراه داشته باشید و نیم ساعت قبل از حرکت مصرف کنید.

خوردن غذاهای سالم پیش از حرکت، به چند دلیل موجب کاهش استرس شما می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که مجبور نیستید غذاهای گران‌قیمت فرودگاه یا برخی ایستگاه‌ها را بخرید.

مجبور نیستید به وعده‌ی غذایی که در زمان سفر سرو می‌شود (که گاهی ارزش‌غذایی پایین و مزه‌ی ناخوشایندی دارد) متکی باشید. همچنین نباید نگران نامتعادل شدن سطح قندخون خود (که می‌تواند بر خلق‌وخوی شما اثر بگذارد) در زمان مسافرت باشید.

تمرینات تنفسی و ریلکسیشن

اگر با شناختی که از خودتان دارید و با انجام همه‌ کارهای فوق همچنان فشار زیادی به شما وارد می‌آید، پیش از سفر به روانشناس مراجعه کنید تا تمرین‌های تنفسی و تمرین‌های ریلکسیشن (تن آرام سازی) را به شما آموزش بدهد تا با سرعت بالاتری آرامش خود را به دست بیاورید.

همچنین چیزی برای سرگرم کردن خود (مانند کتابی جالب و جدید) همراه داشته باشید، تا در صورت تأخیر حرکت یا پرواز یا در پروازهای طولانی، با آنها خود را سرگرم و آرام کنید. سفرتان بی خطر

منبع:زندگی آنلاین